Článok 1
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1. Prevádzkovateľom internetovej stránky je Minipidi s.r.o., so sídlom Malinovského 59/16, 962 02 Vígľaš, Slovenská republika, IČO: 54 127 211, DIČ: 2121585213, zapísanou v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 42270/S ako výlučný vlastník, prenajímateľ a predajca tovaru ( ďalej len „Prevádzkovateľ“). Nájom tovaru prostredníctvom internetovej stránky www.minipidi.sk môžu uskutočniť fyzické i právnické osoby ( ďalej len ,, Zákazník,,).
1.2. Zákazníkom môže byť každá fyzická osoba vo veku minimálne 18 rokov spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba, ktorá prejaví záujem o krátkodobý prenájom alebo kúpu tovaru prostredníctvom internetovej stránky Prevádzkovateľa. Potvrdením rezervácie Zákazník vyslovuje bezvýhradný súhlas s týmito VOP a ich prílohami.
1.3. Minipidi s.r.o. si vyhradzuje právo jednostranne tieto VOP zmeniť, pričom zmena VOP je účinná odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke www.minipidi.sk.
1.4. Všetky zmluvné vzťahy dohodnuté medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom sú v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou fyzická osoba, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP Občianskym zákonníkom (č. 40/1964 Zb.) a Zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 250/2007 Z. z.); ak je zmluvnou stranou právnická osoba, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP Obchodným zákonníkom (č. 513/1991 Zb.), v znení neskorších predpisov.
Článok 2
SPÔSOB OBJEDNANIA TOVARU, CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY
2.1. Zákazník si môže cez internetovú stránku Prevádzkovateľa objednať akýkoľvek tovar, ktorý je aktuálne dostupný na sklade predávajúceho. Informácia o dostupnosti tovaru na sklade predávajúceho je dostupná a aktualizovaná na www.minipidi.sk. Objednávkový systém na www.minipidi.sk umožňuje Zákazníkovi vybrať a objednať tovar len do výšky aktuálnych skladových zásob. Pri každej objednávke musí Zákazník uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail, názov tovaru a množstvo, a v prípade, že ide o právnickú osobu aj IČO, DIČ, IČ DPH.
2.2. Prevádzkovateľ zverejňuje nájomnú cenu konkrétneho tovaru na www.minipidi.sk. Všetky ceny tovarov sú konečné. Prevádzkovateľ može poskytnúť Zákazníkovi zľavu z aktuálne platnej ceny tovaru, ktorú uvedie na faktúre pre Zákazníka.
2.3. Po spracovaní rezervácie bude Zákazníkovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 24 hodín (v pracovné dni) doručené potvrdenie o prijatí rezervácie na e-mail, ktorý Zákazník uviedol v rezervačnom formulári. Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí rezervácie dochádza k uzavretiu zmluvy o nájme tovaru medzi Minipidi s.r.o. a Zákazníkom (ďalej len „Zmluva“).
2.4. Zákazník je automaticky informovaný o cene dodania pri vložení objednávaného tovaru do nákupného košíka na www.minipidi.sk – cena sa viditeľne zobrazí v položkovitom súhrne nákupného košíka.
2.5. Zákazník má možnosť sa kedykoľvek informovať na stav svojej objednávky prostredníctvom emailovej adresy Prevádzkovateľa: info@minipidi.sk, prípadne na tel. čísle: +421 907 342 091.
2.6. Odoslaním elektronickej objednávky Zákazník záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, a že s nimi súhlasí. Odoslaním elektronickej objednávky Zákazník akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke.
2.7. Súčasťou dodávaného tovaru je aj faktúra alebo prijímový doklad pre kupujúceho s informáciou o platbe za objednaný tovar. Faktúru s informáciou o úhrade pošle Prevádzkovateľ Zákazníkovi elektronicky na jeho emailovú adresu, používanú pre účely tohto obchodného prípadu.
2.8. Zákazník má možnosť zaplatiť za objednaný tovar zvolením jedného z nasledovných spôsobov na stránke internetového obchodu www.minipidi.sk: a) platba kreditnou/debetnou platobnou kartou; b) prevodom na účet uvedený na stránke www.minipidi.sk.
2.9. Zákazník si zvolí spôsob zaplatenia za objednaný tovar pri zadávaní objednávky.
2.10. Platobné transakcie sú chránené kryptovaním.
2.11. Nasledujúci pracovný deň po doručení objednaného tovaru Zákazníkovi do odberného miesta zadaného Zákazníkom, začína plynúť doba výpožičky v trvaní 30 kalendárnych dní. Túto dobu je možné Zákazníkom predĺžiť za podmienok stanovených na www.minipidi.sk.
2.12. Prevádzkovateľ ponúka Zákazníkovi možnosť stať sa členom MINIPIDI klubu, za podmienok stanovených na www.minipidi.sk.
2.13. Prevádzkovateľ ponúka Zákazníkovi výhody vo forme tzv. Referral programu, za podmienok stanovených na www.minipidi.sk.
2.14. Prevádzkovateľ ponúka Zakazníkovi ďalej nákup poukážok , za podmienok stanovených na www.minipidi.sk.
2.15. Zákazník má možnosť odkúpiť tovar. V takomto prípade, Zákazník bude kontaktovať Prevádzkovateľa prostredníctvom emailovej adresy Prevádzkovateľa: info@minipidi.sk. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ponúknuť Zákazníkovi cenovú ponuku. Suma za nákup tovaru bude ďalej fakturovaná a vysporiadaná prevodom na účet uvedený na stránke www.minipidi.sk. Až do dňa pripísania peňazí na účet Prevádzkovateľa je výhradným vlastníkom tovaru Prevádzkovateľ.
Článok 3
DODACIE PODMIENKY A NÁKLADY NA DODANIE TOVARU
3.1. Prevádzkovateľ tovar odosiela prostredníctvom prepravného parnera, ktorým je Packeta. Zákazníkovi bude poskytnuté sledovacie číslo zásielky ihneď pri odoslaní tovaru Prevádzkovateľom. Zákazník je ďalej zodpovedý za prevzatie zásielky pri jej dodaní. V prípade, že tovar patrí do skupiny nadrozmerných zásielok, Prevádzkovateľ ďalej zasiela tento tovar prostrednoctvom DPD prepravcu.
3.2. Prevádzkovateľ ponúka Zákazníkovi aj osobný odber na mieste a v čase určenom Prevádzkovateľom.
3.3. Cena za dopravu cez Packeta službu je Zákazníkovi účtovaná vo výške 5 eur. Táto suma v sebe zahŕňa už aj spätný odvoz tovaru naspäť Prevádzkovateľovi.
3.4. V prípade využitia služieb DPD prepravcu, bude cena služby uvedená na stránke www.minipidi.sk podľa aktuálneho cenníka služieb. Zákazník je o tejto cene vždy informovaný pri objednávaní tovaru. Táto suma v sebe zahŕňa už aj spätný odvoz tovaru naspäť Prevádzkovateľovi.
3.5. Cena za dopravu a doručenie tovaru je pre členov Minipidi klubu a pre objednávky nad 50 eur vždy nulová. Neplatí avšak pre nadrozmerné zásielky z kategórie hračiek „D“. Pre tieto hračky sú ceny za prepravu uvedené a aktualizované na stránke www.minipidi.sk.
3.6. V prípade nedoručenia odoslaného tovaru Zákazníkovi v rámci vopred oznámenej dodacej lehoty, je Zákazník povinný bezodkladne kontaktovať Prevádzkovateľa, ktorý poskytne Zákazníkovi maximálnu súčinnosť pri objasňovaní dôvodu nedoručenia odoslaného tovaru doručovateľom.
3.7. Zákazník si vyzdvihuje objednaný tovar na odbernom mieste Packety, ktoré si pri zadávaní objednávky vybral, prípadne na adrese doručovateľa ak ide o nadrozmerné zásielky.
Článok 4
PRÁVA A POVINNOSTI
4.1. Zákazník má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od objednania tovaru bez udania dôvodu. Potvrdenie stornovania oznámi Zákazník Prevádzkovateľovi písomnou formou prostredníctvom emailovej adresy Prevádzkovateľa: info@minipidi.sk.
4.2. V prípade ak Prevádzkovateľ nevie dodať objednaný tovar, má právo takúto objednávku zrušiť. Pokiaľ už bola suma za objednaný tovar Zákazníkom uhradená, platba bude vrátené bez zbytočného odkladu Prevádzkovateľom, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy Zákazník doručil oznámenie o odstúpení od nájomnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Zákazník použil pri platbe, ak Zákazník výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
4.3. Zákazník má právo odstúpiť od nájomnej zmluvy pred doručením objednávky, najneskôr však v momente doručenia objednávky a to tak, že objednávku nepreberie.
4.4. Po prijatí objednávky má Zákazník nárok uplatniť reklamáciu.
4.5. Zákazník je povinný používať požičané veci len na účel, ku ktorému sú určené, a to obvyklým spôsobom.
4.6. Zákazník je povinný zaobchádzať s požičanými vecami šetrne tak, aby nedošlo ku škode na týchto požičaných veciach a k ich nadmernému opotrebeniu či krádeži.
4.7. Prevádzkovateľ je povinný dodať požičané veci kompletné, plne funkčné, čisté a vydezinfikované.
Článok 5
VYZDVIHNUTIE A VRÁTENIE POŽIČANEJ VECI
5.1. Zákazník sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
5.2. Po skončení doby prenájmu je Zákazník povinný bezodkladne požičanú vec vrátiť nasledujúcimi možnosťam a to osobným doručením na adresu vopred špecifikovaného odberného miesta Packety, odovzdaním Prevádzkovateľovi na inom vopred dohodnutom odbernom mieste alebo doručením na adresu Prevádzkovateľa prostredníctvom prepravnej spoločnosti.
5.3. Zákazník berie na vedomie, že v prípade nedoručenia tovaru na vopred dohodnuté miesto v stanovenom vratnom termíne, Zákazník najneskôr do 2 kalendárnych dní na vlastné náklady zabezpečí urýchlenú prepravu tovaru na adresu prevádzkovateľa, alebo mu táto preprava bude prefakturovaná Prevádzkovateľom, ktorý zorganizuje vrátenie tovaru vhodným prepravcom.
5.4. Zákazník má možnosť predĺžiť si výpožičnú dobu v prípade, že daná požičaná vec nie je rezervovaná niekým iným. Túto skutočnosť si Zákazník vie vopred overiť na stránke www.minipidi.sk. Zákazník je povinný zaplatiť plnú výpožičnú sumu na ďalšie výpožičné obdobie.
5.5. V prípade straty alebo poškodenia návratového obalového materiálu Prevádzkovateľa, je Zákazník povinný vrátiť hračky v ktoromkoľvek obale. V takomto prípade Prevádzkovateľ avšak nenesie
zodpovednosť za odoslanie ďaľšieho obalového materiálu Zákazníkovi. V prípade straty alebo poškodenia štítku bude Zákazník kontaktovať Prevádzkovateľa so žiadosťou o nový štítok prostredníctvom emailovej adresy Prevádzkovateľa: info@minipidi.sk, ktorý ďalej bude odoslaný na email Zakazníka.
Článok 6
ZODPOVEDNOSŤ A NÁHRADA ŠKODY
6.1. Zakazník zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
6.2. V prípade fatálneho poškodenia, straty alebo odcudzenia požičanej veci sa Zákazník zaväzuje do
14 dní od doručenia výzvy zaplatiť Prevádzkovateľovi cenu v hodnote nákupu tovaru.
6.3. V prípade čiastočného poškodenia alebo straty nejakého komponentu musí Zákazník bezodkladne kontaktovať Prevádzkovateľa. Ak je škoda minimálna a umožní Prevádzkovateľovi pokračovať v prenájme tovaru, nebudú Zákazníkovi účtované žiadne poplatky. Ak je však poškodenie značné, Prevádzkovateľ zváži, či je narušená funkčnosť alebo bezpečnosť požičanej veci pre ďalšie používanie. Na základe tohto rozhodnutia bude stanovená výška náhrady škody. Zákazník sa zaväzuje uhradiť náhradu škody do 14 dní od doručenia výzvy.
Článok 7
REKLAMAČNÉ PODMIENKY
7.1. Kupujúci si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri a po doručení tovaru. Má nárok tovar neprebrať, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je povinný spísať s doručovateľom protokol o škode alebo zásielku odmietnuť prevziať. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.
7.2. Zákazník má nárok podať na celú objednávku, alebo časť objednávky reklamáciu. Zákazník je povinný skontrolovať požičanú vec čo najskôr po prevzatí. V prípade, že je požičaná vec poškodená v takom rozsahu, že nespĺňa svoj účel alebo je nebezpečná pre koncového užívateľa, je Zákazník o tejto skutočnosti povinný informovať Prevádzkovateľa do 24 hodín od prevzatia požičanej veci na email: info@minipidi.sk pričom tento musí obsahovať všetky uvedené údaje o kupujúcom, objednávke a dôvode reklamácie viď Príloha č. 1. V prípade neohlásenia takejto vady do 24 hodín od prevzatia, sa bude Prevádzkovateľ riadiť podľa Článku 6 týchto VOP.
7.3. Prevádzkovateľ je povinný reklamáciu posúdiť a zaslať Zákazníkovi písomné vyjadrenie do 30 kalendárnych dní odo dňa prijatia reklamácie. V prípade uznania reklamácie je Prevádzkovateľ povinný vrátiť poplatok za požičanie do 14 pracovných dní.
7.4. Oprávnenie na reklamáciu zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením požičanej veci či prevádzkovaním požičanej veci v nevhodných podmienkach a nesprávnym zaobchádzaním u Zákazníka. Z reklamácie sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou.
Článok 8
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY PREDÁVAJÚCIM
8.1. Vo výnimočných prípadoch sa môže stať, že Prevádzkovateľ nebude môcť objednaný tovar dodať za dohodnutých podmienok v kúpnej zmluve, resp. ho nebude môcť z dôvodov mimo dosah Prevádzkovateľa dodať vôbec. V týchto prípadoch si preto Prevádzkovateľ vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
8.2. Do doby prevzatia tovaru Zákazníkom je Prevádzkovateľ oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť kedykoľvek.
8.3. Pokiaľ Prevádzkovateľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať Zákazníka na elektronickej adrese uvedenej Zákazníkom pri vytvorení objednávky. Ďalej je povinný vrátiť Zákazníkovi plnú kúpnu cenu tovaru, pokiaľ už bola uhradená.
8.4. Prevádzkovateľ nemá povinnosť uzavrieť kúpnu zmluvu so Zákazníkom, čo Zákazník berie na vedomie. Zákazník ďalej berie na vedomie, že Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej so Zákazníkom, ak v niektorom z predchádzajúcich obchodných vzťahov týkajúcich sa záväzkov voči predávajúcemu porušil svoju povinnosť podstatným spôsobom.
Článok 9
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
9.1. Prevádkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné úrazy, nehody alebo zranenia spôsobené nezodpovedným zaobchádzaním s požičanou vecou. Dospelý musí vždy dozerať na dieťa pri manipulácii s požičanou vecou.
9.2. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, Prevádzovateľ nezodpovedá Zákazníkovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
9.3. Tieto VOP boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
9.4. Obe zmluvné strany sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
9.5. Tieto VOP nadobúdajú učinnosť dňa 6.12.2021. Znenie týchto VOP môže predávajúci meniť a dopĺňať. Zmenené VOP sú účinné dňom zverejnenia na www.minipidi.sk čím je tiež splnená povinnosť písomného oznámenia zmeny. Všetky práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, ktoré vznikli na základe predchádzajúcich VOP, dňom nadobudnutia účinnosti nového znenia VOP nie sú zmenou dotknuté.
9.6. Komunikačnými jazykmi medzi Prevádzkovateľom a Zákazníkom sú slovenský a/alebo anglický jazyk.
9.7. Orgánom dozoru je: Slovenská obchodná inšpekcia Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Slovenská republika
9.8. Prevádzkovateľ a Zákazník sa zaväzujú riešiť akékoľvek sporné situácie, ktoré sa môžu vyskytnúť pri plnení kúpnej zmluvy vzájomnou dohodou a zmierom, ústretovou komunikáciou alebo, ak je to potrebné, s využitím mediácie a mediátora, prípadne alternatívnym riešením sporov. V prípade, že ani takto nebude možné daný spor ukončiť k vzájomnej spokojnosti oboch strán, možu sa strany obrátiť na súd. Prevádzkovateľ aj Zákazník sa dohodli, že v takomto prípade sa spor bude riešiť na miestne príslušnom súde predávajúceho.